Zuidwest USA 2011

Dag 01 - Vertrek, oei oei, alles loopt verkeerd....

Eindelijk dan, Vakantie!

Onze vlucht gegevens voor de heenreis waren al maanden bekend en hebben gisteren al ingechecked....

Amsterdam / Schiphol - British Airways BA0345, vertrek 14:55 uur.

Aankomst London Heathrow (LHR) 15:10 uur

London Heathrow / Terminal 5 - British Airways BA0275, vertrek 16:25 uur

Aankomst Las Vegas McCarran (LAS) 18:45 uur

Echter ging het allemaal anders dan gepland.... We hebben de kinderen vroeg van school gehaald en de juffen hebben Sem en Demi uitgezwaaid. Opa heeft ons naar Schiphol gebracht en alles liep toen nog volgens plan....

Echter na het inchecken en wat rondlopen in de shops, zagen we dat er vertraging was op de vlucht naar London Heathrow. Eenmaal bij de gate aangekomen stond er dat er meer dan 1 uur vertraging was, wat dus problemen ging geven op onze connecting vlucht naar Las Vegas. Aangekomen bij de British Airways informatie desk, informeerde men ons dat de vlucht niet door kon gaan omdat we te laat zouden aankomen in London. Men adviseerde om de koffers terug te laten halen en naar de info desk in de vertrek hal te gaan...

Daar werden we door BA omgezet naar Delta Airlines / KLM en gaan we vanuit Amsterdam naar Detroit vliegen. Onze geplande vlucht naar Las Vegas konden we helaas niet meer halen vanwege de vertraging in Amsterdam. Toch doorgaan naar Londen en wachten op de volgende vlucht naar Las Vegas (de volgende dag) was ook geen optie omdat deze al vol zat, en we zouden daarmee 1 dag van de vakantie verliezen, wat natuurlijk zonde is... Thanks British Airways, but no thx!

De beste optie was dus dezelfde dag naar Las Vegas te vliegen en daarmee het advies op te volgen voor een omboeking. Onze koffers waren inmiddels al uit het logistieke systeem gehaald en richting band 17 gestuurd. Dus terug naar af waar we deze ochtend zijn begonnen! De koffers ophalen bij band 17, wachten.... tot ze op de band komen te liggen en naar de douane (iets aan te geven?, nee alleen maar hoofdpijn en stress van al het gedoe, waar je niets aan hebt en ook helemaal niets aan kunt doen), op naar de vertrekhal en naar de BA informatiedesk voor de omboeking, waarna we op een vliegtuig naar Detroit zijn gezet om na 8 uur vliegen over te kunnen stappen naar onze bestemming; Las Vegas.

Natuurlijk moesten we weer inchecken bij Delta/KLM, de koffers omlabelen omdat we nu via Detroit gaan.

Het goede nieuws na al deze ellende... we mochten Business Class vliegen... Een geweldige ervaring natuurlijk en toch nog een leuke start van onze vakantie. We mochten op de eerste rij zitten met geweldige stoelen die je elektrisch kunt bedienen, met veel beenruimte en waarin je heerlijk kunt slapen... Glaasje champagne, ja lekker! En voor Sem en Demi natuurlijk een apple / orange juice.

We kregen een menukaart waaruit je een voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht kon kiezen.

Bij aankomst in Detroit hebben we de koffers van de band gehaald. Na visa en customs check, deze weer bij dropoff afgegeven. In het vliegtuig van Detroit naar Las Vegas zaten we officieel niet naast elkaar, maar hebben nog wel wat verbetering kunnen regelen. We waren niet de enigste want er was ook nog een ander Nederlands gezin met hetzelfde probleem. Zij doen ook een rondreis vanuit Las Vegas, maar vertrekken in andere richting namelijk naar Zion, Bryce en zo verder.. Uiteindelijk zaten we wel bij elkaar in het vliegtuig omdat een Nederlandse jongen die op de vlucht naar Detroit naast ons zat, zijn stoel wilde ruilen.

De vlucht naar Las Vegas was een half uur eerder aangekomen dan gepland dus we waren er nu om 23:30 uur. Echter dit voordeel waren we snel weer kwijt, want de koffers kwamen maar niet op de band en uiteindelijk hebben we ruim 45 minuten staan wachten.

Op naar de verhuur terminal met de shuttlebus. Eenmaal daar aangekomen stond er bij het verhuurbedrijf Dollar inmiddels ook al een aardige rij. Van de balie-medewerkster mochten we zelf een premium SUV uitzoeken, maar de jongen bij het distributie depot wilde daar in eerste instantie niets van weten en ons een standaard SUV (die er al stond) aansmeren als Premium. Hij had alleen niet verwacht dat wij precies wisten welke modellen er in het premium programma zaten en moest hij als nog een auto laten bezorgen. De auto die uiteindelijk voorgereden werd was een donkergrijze Chevrolet Tahoe, een SUV met zeven stoelen. Jeetje wat een grote bak als je er dan naast gaat staan en je koffers gaat inladen.

We hebben nog de Las Vegas Blvd oftwel de strip afgereden omdat deze in de avond op zijn mooist is. We zijn tot aan Old Town Vegas gereden en daarna omgedraaid naar het hotel. Bij het inchecken kregen we een gratis upgrade naar een kamer in de tweede toren op de 18e verdieping met uitzicht op de strip.

Snel nog een douche genomen en naar bed. Het was inmiddels alruim drie uur.

Klik hier voor meer foto's van deze dag.

McCarran International Airport 5757 Wayne Newton, Las Vegas, Nevada 89119 Airport

website: http://www.mccarran.com

Arjan

Dat gaat lekker met zo'n start, maar volgens mij gaat het allemaal goedkomen. Wij gaan morgen wel weer in training.

Heel veel plezier en een goede reis.....

Arjan Isabelle Sanne en Jill

wilfred schrijft

hallo kanjers,wij hadden ook mee moeten gaan.
ik had de piloot wel omgepraat.haha
het was soort van een valse start zeg maar.
als het hierbij blijf dan kan het toch nog een super vakantie worden.
tot snel weer.

wilfred solo nogsteeds.

ARJO JOLANDA SANNE MYRTHE EN JILL

zo das ff lekker, maar je weet wat ze zeggen. generale niet goed de rest top!!! geniet maar lekker van jullie top vakantie en we zijn weer benieuwd naar jullie volgende verhaal.

dikke knuf van ons X

Arno en Claudia

Nou dat begint al goed, maar hoop dat het de pret niet zal bederven.

Groetjes........................

Patricia en de rest

Hé familie Moolenschot. Nou da's een lekkere start. Hopelijk is het tijdens mijn berichtje allemaal opgelost en gaat jullie verdere reis zorgeloos verlopen. Natuurlijk ben ik weer vergeten te bellen om jullie een fijne vakantie te wensen (zou het dan allemaal daar aan liggen?) Gelukkig krijg ik via deze site alsnog de kans om jullie viertjes een super-vakantie toe te wensen. Vanaf nu moet het dus goed gaan komen. Veel plezier en geniet van al het moois. We gaan jullie volgen!!
Liefs,
Jean-Paul, Patricia, Bibi, Mika en Fee xxxxx

cmoolenschot opa

wat is het een mooie vacantie wat is het daar mooi ikgeniet er heel erg van dat ik dit kan volgenhet lijkt mij te mooi om waar te zijn het is hier slecht weer dus daar zit je goed geniet ervan veele groetjes en kusjes voor demi en sem ghroewtjes opa en sjan

oma en opa

hoi vakantiegangers,
we worden jaloers als we horen, wat voor temperatuur het bij jullie is, hier is het echt herfstweer met veel regen en wind. Prachtig zijn jullie verhalen over de reis en de foto's zijn ook erg mooi, Demi lijkt wel een fotomodel en Sem met de pet van de piloot is ook erg leuk.We zijn weer nieuwsgierig naar jullie volgende verslag.
groetjes doe voorzichtig en nog veel plezier.