Zuidwest USA 2011

Dag 02 - Viva Las Vegas

We hebben goed geslapen in de Queen Deluxe kamer in het Excalibur. Dit hotel heeft een ridder thema waar ook diverse middeleeuwse shows worden opgevoerd. Als je door het hotel loopt wordt je direct geconfronteerd met de vele gokautomaten en pokertafels.

We hebben de auto bij valet parking opgehaald en zijn een stuk over de strip gereden en iets daarbuitenaangeland bij Denny, een restaurant keten waar je heerlijk kunt ontbijten. Je kon ook goed merken dat het Zaterdag was. We moesten ongeveer 15 minuten wachten voordat we konden gaan zitten.Allemaal een lekker ontbijt besteld, wat hier meestal bestaat uit hasbrowns, (gebakken geraspte aardappel), mini pannenkoekjes, ei, toast, worstjes en gebakken bacon. Super lekker allemaal! Om een beetje in het Amerikaanse ritme te komen zijn we doorgereden naar South Maryland Parkway en daar bij Target wat gaan winkelen.Je kan in deze winkel echt van alles kopen. De film Cars 2 is hier al enige tijd uit en Sem heeft een leuk autootje gekocht. Deze zijn hier een stuk goedkoper dan thuis en dan heb je natuurlijk nog het dollar/euro voordeel. Het is hier echt een shopping walhalla.... We wilden toen terug naar het hotel rijden maar vonden dat de airco in de Tahoe het niet goed deed en hij hield ook in bij het gas geven. Wat te doen... want Maandag gaan we naar Death Valley waar het echt warm wordt (45-50 graden) en in de middle of nowhere ligt. Toch maar besloten om terug te gaan naar Dollar voor een omruiling. We hebben nu eenzelfde auto gekregen, maar dan in wit. Deze lijkt nog groter! Daarna zijn we doorgereden naar het hotel. Onderweg begint het langzaam te stippelen wat omslaat naar een gigantische regenbui wanneer we bij het hotel zijn aangekomen. Hebben wij weer... regen in de woestijn. Iets wat hier niet vaak voorkomt. Valet parking was vol, dus hebben we de auto zelf geparkeerd in de parkeergarage aan de achterzijde van het hotel. Even nog geschuild voor de regen waarna we naar binnen konden lopen. Het water loopt hier moeilijk weg vanwege de droogte en hitte. 's-avonds zijn we naar de M&M winkel geweest. Wat een drukte daar. Deze winkel heeft 4 verdiepingen met alleen maar M&M accessoires. Even nog naar de 3D film geweest op de 3e verdieping, waarna Demi & Sem nog een zakje M&M's hebben gevuld. Je kan hier kiezen uit 72 kokers met verschillende M&M's. Het is moeilijk kiezen tussen al die kleuren. Je moet alleen niet te enthousiast zijn want ze zijn erg prijzig, namelijk $12,99 per 500 gram en daar ga je zo overheen als je niet oplet.... Je vindt dan ook regelmatig gevulde zakjes achtergelaten in de winkel. Sem wilde nog een blauwe M&M pyama, maar zijn maat was er niet meer. We zijn nog wat gaan eten en bij de naast gelegen Coca Cola winkel geweest. Een beetje hetzelfde idee als de M&M winkel. Daarna weer op tijd terug naar het hotel omdat slaap gebrek ons parten ging spelen. Na het douchen ging Sem nog even op zijn DS spelen, maar lag er al na drie minuten mee in zijn hand te slapen. Om 9:30 uur lagen we allemaal te slapen.. uitgeteld van de eerste twee dagen!

ARJO JOLANDA SANNE MYRTHE EN JILL

he vakatiegangers,

zo al heel wat gedaan op jullie eerste dagen vakantie.
en die extra koffer zal straks wel van pas komen als jullie nu al aan het winkelen zijn.

groetjes van ons XX

marjelle

hallo vakantiegangers , eindelijk een positief berichtje leuk om te lezen enne heb je voor je tante ook nog wat m&m s bewaard !!! veel plezier morgen in de valley .
groetjes van ons xxx

Ed van Roessel

Hoi Stefan, Nicole, Sem en Demi !

Ben blij dat jullie allemaal goed aangekomen zijn (uiteindelijk). Geniet ervan en ik zal regelmatig deze
pagina bezoeken om jullie belevenissen te volgen.

Allemaal erg lekker die amerikaanse ontbijten Stefan, maar bedenk wel dat je er dat straks allemaal weer af
moet fietsen! Bedoel ik verder niks mee, maar toch....
We zitten nu gemiddeld rond de 1.15 en het is weer lekker los (al gaat het hier de komende dagen flink regenen).

Groetjes aan Nicole en de Kids,

Veel plezier Ed