Zuidwest USA 2011

Dag 07 - San Francisco

Omdat we gisteren laat arriveerden en de reis vermoeiend was, hebben we uitgeslapen. Bij dit hotel was een eenvoudig ontbijt inbegrepen, maar het was al half tien toen wij aankwamen en de ontbijtruimte inmiddels gesloten. De mevrouw achter de receptie vertelde dat we nog gerust naar binnen konden gaan en dat er nog ontbijt aanwezig was. We waren niet de enige die laat waren, enige tijd later kwam ook nog een Duits gezin aan lopen. Na het ontbijt hebben we de koffers gepakt en zijn vertrokken naar San Francisco. Omdat we per ongeluk Sem zijn vestje in het vliegtuig hebben laten liggen, moesten we op zoek naar iets warms. De temperatuur in San Francisco is aanzienlijk lager dan in Death Valley of Yosemite.

Vlak voordat we San Francisco Bay Area binnen rijden, zien we een verzameling aan shopping malls bij elkaar. We hebben deafslag bij deze malls genomen en Nicole is met Sem naar een H&M winkel gegaan. Ik rijd met Demi nog even rond om de auto te parkeren. We vinden een parkeer plaats en zien al lopend richting de H&M, een mega grote Apple store. Sem had inmiddels bij de Old Navy winkel een leuk vestje kunnen vinden en op de terugweg naar de auto, zijn we even bij de Apple store binnen gelopen. Wat een drukte hier en aan personeel geen gebrek. Ze gebruiken hier iPads als info display naast een Apple product.Ze verkopen hier ook de iPhone 4 (unlocked), zonder abonnement (wit&zwart) en vragen hiervoor 649 dollar. Ik weet nog niet of ik er een ga kopen en twijfel nog. Even verderop zit een AT&T winkel, waar ik even naar binnen ben gelopen. In deze winkel heb Ik een pre-paid data SIM kaart voor mijn iPad 3G gekocht. Nu kan ik in de States mobiel internetten. Dit data kaartje scheelt me hopelijk veel tijd en ergenis, omdat WiFi niet overal (gratis) beschikbaar is of slecht toegankelijk. Voor 25 dollar is dit toch wel een goede oplossing.

We zijn na het winkelen via de I-80 door gereden richting Bay Bridge. De brug is bestbijzonder want het verkeer richting de stad rijdt over hetbovendek en het verkeer vanuit de stad via het onderdek. Halverwege de brug hebben we de afslagnaar Treasure Island genomen. Hier is een militaire post en voor de ingang liggen een aantal parkeerplaatsen.Vanaf Treasure Island heb je een mooi uitzicht op San Francisco, Alcatraz met de baaien natuurlijk de Golden Gate brug.

We zijn daarna Bay Bridge afgereden en de afslag Fisherman's Wharf genomen, waar het hotel voor de komende twee nachten is. Aangekomen bij het hotel, realiseren we dat deze perfect gelegen is aan de pier. Er is veel te zien op loopafstand. We zijn naar Pier 39 gelopen, om naar de zeeleeuwen te gaan kijken. Wat een teleurstelling, er lagen er wel geteld: drie!

Maar deze hadden dan ook alle aandacht.Natuurlijk wat foto's genomen en weer terug gelopen naar Fisherman's Wharf. We zijn een chocolade winkeltje binnen gelopen, waar ze allerlei produkten vers maken, waaronder de bekende appels op een stokje die ze dippen in alllerlei smaken choclade of andere toppings. We hebben er drie reuze aardbeien gedipt in chocolade gekocht. Erg lekker! Nicole wilde iets anders van chocolade, een soort van flik met daarin noten verwerkt. Ook deze smaakte erg lekker!

Daarna richting Union Square en de Cable Cars gelopen. Bij de opstapplaats was het een enorme drukte. De wachttijd was meer dan één uur.

Even verderop stond een lege Cable Car te wachten voor aanhaking op de aandrijfkabel en hebben snel wat foto's gemaakt. We zijn niet meegereden op een cable car.

We hebben besloten om niet mee te gaan vanwege de lange wachttijden en zijn via Columbus Avenue doorgelopen naar China Town. Onderweg passeren we een een parkje genaamd Washington Square met in de omgeving vele Italiaanse restaurantjes. Plotseling zien we een Fiatje 600 cabriolet voor een Italiaans restaurant staan.

Ze hebben deze Fiat met houten stoelen en railing uitgevoerd. Erg grappig en absoluut een publieks trekker.

Kort daarna zien we in de verte deTransAmerica Pyramid.Dit gebouw met een uniek silhouet, is in de vroege jaren zeventig gebouwd door de TransAmerica Company. De vorm van deze wolkenkrabber is een symbool van San Francisco geworden.

We lopen voorbij Lombard Street, het meest kronkelige en stijle straatje in San Francisco. Onze planning is, dat we morgen over Lobard Street naar beneden gaan rijden. Na een stukje verder te zijn gelopen, komen we al meer Chinezen tegen, we zijn dus in de buurt. En ja hoor, we zien al de eerste Chinese gebouwen n de verte. Via Grant Street wandelen we Chinatown binnen.

Het eerste wat opvalt is, dat je na amper twee minuten hier te lopen, jezelf al in China waant. Je ziet voornamelijk alleen Chinezen, je hoort alleen maar Chinees praten en zelfs de straatnaam borden zijn in het Chinees.

Het meest opvallende bouwwerk in Chinatown is ongetwijfeld de Chinese toegangspoort, die ook bekend is als de Drakenpoort. Deze poort ligt aan Busch Street en overbrugt Grant Street. Zoals iedereen, hebben wij ook foto's genomen onder de Drakenpoort en bij de leeuwen die aan de voet staan.

Op de weg terug zien we houten zitbankjes staan, met daarop de aapjes van Horen, Zien en Zwijgen. Er zijn verschillende bankjes geplaatst waarbij één van deze aapjes ontbreekt. Daarop hebben wij onze apen gezet...

We lopen daarna terug naar Fisherman's Wharf en zijn gaan eten bij Rain Forest Cafè.

Dit restaurant is erg indrukwekkend. Het bootst binnen een rain forest (jungle) na, waarin allerlei jungle activiteiten gebeuren... Apen die beginnen te brullen en aan palmbomen schudden, olifanten die met hun oren gaan flapperen, luipaarden die grommen en er is ook een subtropisch aquarium.

Demi & Sem vinden het hier leuk... en het eten is ook erg lekker.

Na het eten zijn we nog wat opgelopen. Nicole vindt het fris in San Francisco en heeft een fleece jas gekocht met daarop het logo van de stad. Lekker warm voor morgen op de boot naar Alcatraz. Vandaag hebben we in San Francisco alles lopend bezocht. Van al die stijle straten zijn we aardig moe geworden, maar hebben veel gezien en gedaan. Nog even de foto's uploaden, het reisverslag bijwerken en dan zit deze dag er weer op.

Gereden: 107,6 mijl / 173,2 km.

oma en opa

Hoi Nicole,Stefan,Demi en Sem
wederom genoten van jullie prachtige reisverslagen en heel mooie foto's. Stefan er ligt nog altijd een toekomst voor jou als verslaggever van het zondagsblad De Waalwijker.Hé Demi en Sem,ik zag op de foto van Chinatown twee aapjes met een grote chinese hoed, heel erg leuk.
groetjes van ons, doe voorzichtig en heel veel plezier.

Arjan

Hartstikke leuk allemaal. De kids en jullie ook natuurlijk zullen wel heel veel indrukken op doen. Nog veel plezier en reis voorzichtig.

Groetjes uit loon op zand

Ps je hebt je roeping van schrijver gemist!

derooya@home.nl

Deze plaatjes kennen wij alleen van TV!

Wat lijkt Sem toch op jou Nicole!
Mooie foto van jullie tweetjes.

doei doei