Zuidwest USA 2011

Dag 12 - Disneyland of........

Vanochtend hebben we het rustig aan gedaan.

We hebben beneden in het hotel, bij Starbucks een ontbijt genomen. We zijn daarna richting Disneyland gereden. We hebben besloten om niet de shuttlebus van het hotel te nemen. Dit was in totaal maar 2 dollar goedkoper dan met eigen auto te gaan en deze te parkeren bij Disneyland. Het voordeel is nu dat we niet op de shuttlebus moeten wachten.

Aangekomen bij Disneyland worden we omgeleid naar een tweede parkeerterrein. Nadat we door de ingang van het parkeerterrein zijn gereden, komen we tot de conclusie dat deze erg dicht bij het hotel ligt. Dat schiet lekker op! Het is vandaag de warmste dag van de week en het lijkt er op dat een dagje Disney vandaag er populair is. Het is dus erg druk

Frown
. Er staan lange rijen bij de opstapplaatsen van de shuttlebussen die je naar het park brengen. We gaan nu twijfelen... zullen we doorgaan met het plan om naar Disneyland te gaan en waarschijnlijk de gehele dag in lange rijen voor de attracties te staan? Of besparen we ruim 320 dollar aan entree en gaan we hiervoor shoppen?

We hebben het gevraagd aan Demi en Sem en de keuze was gevallen op shoppen! We zijn naar de auto gelopen en vertrokken richting de shopping malls.... Onderweg eerst nog even de iPad opgehaald in het hotel ( welke nu maar 1 straat verder lag) en naar Anaheim Gardenwalk gereden. Dit is een openlucht winkelcentrum (mall), maar voor Amerikaanse begrippen, niet zo groot. Nicole was de eerste die wat gekocht heeft bij de Black&White store. Echt een winkel voor Nicole

Laughing
. Daarna zijn we naar Westfield shopping mall gereden, net iets buiten Anaheim. Dit was dus wel een groot winkelcentrum, waarin vele winkels en restaurants zitten. Er zat zelfs een bioscoop in, waar je voor 2 dollar de meest recente films kunt zien. Kids naar de movie en ouders anderhalf in alle rust shoppen. Jammer dat Sem en Demi nog niet goed Engels kunnen, haha.. We zijn ook de popcorn store binnen gelopen, waar ze allerlei smaken popcorn hebben. We kregen een paar samples om te proeven en zijn met een grote zak naar buiten gelopen, met daarin de smakencaramel en kaneel. Erg lekker...

Even daarna zien we een dierenspeciaalzaak.

Hier verkopen ze allerlei accessoires voor honden, maar je kunt hier ook honden kopen.

De zaak is erg trendy en er zijn zelfs knuffelhokjes waar je even samen kan zitten met je eventuele kameraad. Heel apart!

Voor de lunch zijn we naar een foodarea gegaan, waar 8 zaken zitten die eten aanbieden, en waar één centraal zitgedeelte is waar je het eten kan nuttigen. We zijn weer voor de Subway gegaan. Toch een beetje het gevoel dat we ook gezond eten, met al dat fastfood aanbod hier.

Na de lunch zijn we in de winkel Nordstrom aangeland, wat een beetje op een Bijenkorf lijkt, maar dan een paar slagen groter. Demi heeft haar ogen laten vallen op een paar Uggs laarzen, maar ze ziet ook de allerlaatste trend van Uggs hier, namelijk veterloze gympies. Ze past deze en is erg trots dat ze voor de winter al een kleine dames maat nodig heeft, namelijk size 6. Ze kan niet beslissen en gaan verder. Voor Sem hebben we leuke All Stars gezien met een zwarte neus. Deze uitvoering hebben we tot nu toe nog niet gezien. De meeste All Stars hebben namelijk een witte neus. Zijn maat is er helaas niet, maar de verkoper checked of deze eventueel in San Diego liggen. Ze zijn daar op voorraad en hij heeft ze voor ons gereserveerd. De verkoper schrijft voor ons het adres op, dus dat gaat helemaal goed komen (met behulp van de TomTom). Sem heeft het hier nu wel gehad en wil nog even naar de Target (groot warenhuis/supermarkt), die dicht bij het hotel ligt. Hij wil daar vandaag iets kopen en we hebben ook nog lijm nodig om Nicole haar slippers te repareren.

We hebben vandaag lekker geshopped, maar niet veel gekocht. Maar dat gaat vast nog wel goed komen

Wink
. We zijn nog even lekker gaan zwemmen en bubbelen in de Spa, zoals ze dat hier noemen.

Sem wilde deze avond graag gaan eten bij Danny's. Deze ligt aan de overzijde van het hotel, dus lekker makkelijk. We hebben hem wel door... waarom hij hier zo graag naar toe wil. Ze hebben bij Danny's namelijk leuke speelautomaten staan en deze vindt Sem helemaal geweldig. Tot nu toe hebben wij bij Denny's alleen nog maar ontbijt gehad, dus we zijn benieuwd naar de menukaart. Het is een eenvoudig restaurant keten waar je lekker en snel kunt eten. In de ochtend is het altijd druk, maar deze avond niet. Voor een toetje gaan we nog even naar de Gouden M en bestellen een Sundae Caramel. Demi ziet hier coupons liggen voor Seaworld. Het is een speciale aanbieding via McDonalds waarbij je per persoon 20 dollar korting krijgt op een toegangskaart. Ik lees de details en het is alleen geldig voor een bepaald postcode gebied. We nemen ze mee en zien wel...

Vandaag was een echte relax dag en hebben het rustig aangedaan...

Gereden: 21,7 mijl / 34,9 kilometer

Morgen gaan we naar San Diego