Zuidwest USA 2011

Dag 16 - Scottsdale

Vanacht slecht geslapen..

En nog lang bezig geweest met het verwerken van de foto's en video opnamen. De internet verbinding is hier langzaam en foto's uploaden met een 3G verbinding is niet te doen, vanwege dat een foto gemiddeld toch zo'n 6-8MB groot is. Het dagelijkse ritueel (koffers inpakken) hebben we weer afgerond en zijn nog even naar het restaurant / receptie gelopen voor ontbijt.

Bij de receptie staat een typetje zoals tante Sidonia uit de strip Suske en Wiske, echter mist ze een paar tanden, haha

Laughing
. De dame die het ontbijtbuffet verzorgd deze ochtend, straald uit dat ze blij is om te mogen doen
Undecided
. Kortom een aardige ontvangst hier! Het ontbijt is eenvoudig en zeker niet met de afgelopen twee dagen te vergelijken. Er is hier een wafelmachine welke erg leuk is. Er staat een vaatje gevuld met beslag, waaruit je een bekertje tapt en op de hete plaat giet van de wafelmachine. Daarna moet je het wafelijzer sluiten en 180 graden omdraaien. Na enige minuten gaat er een piepsignaal en heb je heerlijk warme verse mini-wafels. Dit vinden Demi en Sem natuurlijk erg leuk om te doen. We hadden wafels in overvloed. Na het ontbijt hebben we de auto volgegooid met benzine en de ramen nog even schoongemaakt, want deze worden hier erg vies....

We zijn in één keer naar Scottsdale gereden en vandaag komen we in een andere Staat aan, namelijk Arizona! Vanuit Blythe naar het hotel was het ongeveer twee uur en dertig minuten rijden. Hetis een prachtig resort en krijgen een grote suite toegewezen met een keuken, woonkamer, slaapkamer, badkamer, aparte wc ruimte en een whirlpool in de tuin. Deze staat helaas droog, maar dit is geen probleem omdat de suite naast een zwembad ligt met whirlpool. Demi en Sem zijn gelijk gaan zwemmen.

Dit is de mooiste en ook goedkoopste kamer (suite) die wij tot nu toe gehad hebben. We hebben hier een speciale aanbieding kunnen reserveren. Het resort heeft voor de maanden Juli en Augustus speciale holiday deals. Wij begrijpen nu ook waarom! Het is hier warm.., heel erg warm! Na het zwemmen zijn we naar Scottsdale Pavillions gereden. We zijn bij Toys'R'Us binnen gegaan, maar hebben niets bijzonders gevonden. Aan de overzijde ligt een McDonalds, waar we naar binnen gaan voor een verkoelende Sundae ijs. Ik verval in herhaling, maar het is hier echt HEET! In deze McDonalds hebben ze een thema met oldtimers. Dit omdat hier regelmatig op de nabij gelegen parkeerplaatsen openbare autoshows worden gehouden. Deze worden door de lokale autoclubs en McDonalds georganiseerd.

Na de Sunday ijs & Milkshake verkoeling, zien we tijdens het wegrijden dat er buiten op het parkeerterrein al pionnen worden uitgezet en de eerste hotrods & oldtimers al arriveren. Wij zijn naar Scottsdale Fashion Mall gereden, waar zo'n 250 luxe winkels en aardig wat restaurants gevestigd zijn. Dit winkelcentrum is erg luxueus en het is duidelijk te zien dat er in Scottsdale rijke mensen wonen. We zien hier ook de Brookstone winkel en kopen voor Sem ook een Boogie Board, zoals het e-inkt bord heet. Hij vind deze erg leuk en wilde er ook graag een. Het Boogie Board is inderdaad erg leuk voor onderweg op de achterbank. Na het winkelen zijn we gaan eten bij My Big Fat Greek. Dit is het restaurant waar Nicole graag wil eten, wanneer wij in Scottsdale zouden zijn. We zijn hier 4 jaar geleden ook geweest met de kids, toen ik èèn week in Scottsdale moest zijn voor een training. We hebben geluk, want volgens de serveerster gaat dit Griekse restaurant binnenkort weg. De Gyros schotel is erg lekker en natuurlijk weer groot, inclusief de vazen met Coca Cola. Helaas gaat er iets mis met onze bestelling en krijgen we de extra gevraagde Tzatziki saus, als een voorgerecht met pita puntjes en krijgt Sem als enigste zijn kids menu geserveerd. We informeren de serveerster dat ze het hoofdgerecht ook mag brengen en komt maar met 1 schotel aan

Frown
. Wij wilden dus graag drie Gyros schotels, voor ieders èèn! De gemaakte fout word snel hersteld en Demi kan alvast samen met Sem van de Gyros schotel genieten. Foutje, kan gebeuren...

Na het heerlijke Griekse eten zijn we naar het parkeerterrein bij Scottsdale Pavillions gereden. Ik was benieuwd of de autoshow er op dit tijdstop nog zou zijn. Nou, het was er ontzettend druk! Bij de McDonalds staat een Dj buiten welke Jukebox oldies aan het draaien is. Er staan zeer veel oldtimers en hotrods op het parkeerterrein.

Amerikanen zijn werkelijk waar.. autofielen! je ziet op dit parkeerterrein ontzettend mooie en de meest vreemde uitvoeringen staan. Van een aantal fraaie exemplaren nemen we een foto.

Na dit evenement zijn we naar ons privé zwembad gegaan.. er was namelijk helemaal niemand! We nog even gezwommen en in het bubbelbad gezeten. Na het douchen nog even tv gekeken en ben ik de foto's gaan sorteren voor het reisblog.

Gereden: 210,5 mijl / 338,8 kilometer

Morgen gaan we naar Slide Rock state park en Sedona.

Patricia, Jean-Paul, Bibi, Mika en Fee

Weer een mooie dag, en weer een mooi verhaal.
Én prachtige foto's. Die auto's zou ook wat zijn voor onze Mika.
Groetjes van ons vijven.

marjelle en de rest

wat een super vakantie, en mooi weer !! Blij om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. groetjes uit nederland xxx