Zuidwest USA 2011

Dag 13 - San Diego

Vanochtend alles weer verzameld en ingepakt.

Vandaag staat San Diego op het programma. Omdat Sem gisteren het restaurant voor het avond eten had gekozen, wilde Demi vandaag kiezen voor het ontbijt. Het werd Mimi's restaurant, gelegen aan het begin van de boulevard in Anaheim.

We zijn hier met de kinderen in Mei 2007 jaar ook geweest en bij binnenkomst is er voor ons gevoel, niets veranderd. Er was snel een tafel gereed en het ontbijt is hier erg lekker. Het is net een beetje exclusiever dan Denny's.

Bij het ontbijt van Demi en Sem zit meloen en ananas, wat ze erg lekker vinden.

Bij mij en Nicole zitten er cinamonbuns bij, deze zijn heerlijk! Ze lijken een beetje op Zeeuwse bolussen met dan met kaneelsmaak. Niet goed voor de calorieën! Maarja, we zijn tenslotte op vakantie

Wink

Ik had een lekkere koffie 'Mocha Latté' besteld, maar vergeten om er 'small' bij te zeggen. Hierdoor verscheen er dus een formaat soepkop voor mijn neus. Hij was er niet minder lekker om en zo heb ik gelijk mijn portie cafëine voor de gehele dag binnen.

Na het ontbijt bij Mimi;s zijn we naar de Fashion Valley shopping mall in San Diego gereden, om Sem zijn All Stars op te halen. Deze waren inderdaad op voorraad en passen perfect.

Ook bij deze winkel is het weer erg druk en het kostte enige moeite om een parkeerplaats te vinden. Demi wilde graag nog een keer bij de Uggs kijken en heeft besloten om de nieuwste trend van Uggs te kopen. Ze heeft deze nog nooit eerder gezien en vindt ze erg mooi. Dus het zijn niet de boots geworden, maar de veterloze glitter gympen met zwart bont. Trendy hoor...

Cool

Even later zien we mijn favoriete winkel; de Apple Store. Ook hier is het druk en ik kijk even of er al iMAC's staan met het nieuwe OS Lion. Helaas, ik verneem van een medewerker dat Apple dit op zeer korte termijn gaat uitbrengen, als ook een nieuwe serie MacBook Air's. Het kriebelt wel, maar heb (nog) niets gekocht.

We wandelen wat rond in de shoppingmall en gaan uiteindelijk richting het hotel, om in te checken. Het is erg druk in San Diego, want momenteel vindt er een speciale conferentie plaats. Iets met de film industrie. Bij het inchecken krijgen we weer de beroemde Doubletree warme chocolade koekjes. Ook deze smaken weer verrukkelijk. Na het inchecken, de koekjes en de koffers op de kamer te hebben gezet, zijn we richting Downtown San Diego (Horton Plaze) gereden. Ook in deze mall zijn er veel winkels en lopen we een soort van Gadget winkel binnen. Men noemt het hier een 'Lifestyle' store, genaamd Brookstone. Demi scoort hier haar eerste Gadget, een digitale e-inkt schrijfblok. Als je hierop schrijft of tekend, blijft het permanent staan en wordt alleen gewist wanneer je op een reset knop drukt. Heel apart! Nicole heeft in deze winkel, ruim 15 minuten in een zeer luxe massage stoel gezeten. Helaas past deze niet in het koffer

Frown
. Na het bezoek aan Horton Plaza hebben we een blokje omgereden, door het Gaslamp Quarter district. Het is een zeer touristisch gebied met veel winkeltjes, antiekzaken en restaurants. Het is in totaal maar twee straten breed. Dit is het oude downtown San Diego van de 19e eeuw, wat men weer een nieuw leven heeft ingeblazen. We zijn er doorgereden en daarnaar naar het beroemde Coronado Hotel, en het naast gelegen strand; Imperial Beach.

Dit is gelegen op het schiereiland San Diego Bay. Je komt hier over de San Diego Coronado brug binnen rijden. Deze is enorm hoog omdat hieronder de vaargeul ligt, van de marine schepen.

Op Coronado ligt een marine basis waar enorme vliegdekschepen aangemeerd liggen, en onder de brug door moeten kunnen varen. Op dit eiland staan prachtige huizen en het is hier mooi wonen. Na wat rond te hebben gereden en de nodige foto's, zijn we gaan eten bij Black Angus steak-house. We hebben dit restaurant via de TomTom opgezocht en binnen 10 minuten waren we op de plaats van bestemming.

Na het eten zijn we nog even naar de buren geweest, voor een Sundae Caramel. Daarna richting het hotel. Morgen is het een speciale dag! - Nicole jarig!

Gereden: 182 mijl / 293 kilometer

We gaan naar Seaworld op Nicole's verjaardag...