Zuidwest USA 2011

Dag 24 - The Venetian Las Vegas

Voor vandaag hadden we een late check out gekregen bij MGM Grand. Dat was fijn want nu konden we tot één uur gebruik maken van de kamer, in plaats van elf uur. We hadden gister- avond Valet Parking gedaan en toen we buiten kwamen was het top drukte. Na even te hebben gewacht arriveerde de auto, wehebben de koffers ingeladen en zijn gaan eten bij Denny's. Hier was het ook heel druk, maar kregen toch vrij snel een tafel toegewezen. Na het ontbijt of eigenlijk lunch, zijn we naar WallMart gereden. Naast de WallMart ligt een PetSmart wat een winkel met dierenverzorgings produkten is. Demi wil hier graag naar binnen en vandaag was het adoptie dag voor katten. Je mag de katten ruimte inlopen en ze aaien of met ze spelen.Leuk om te zien hoe dat hier gaat.

Deze winkels lagen nabij McCarran luchthaven en het is hier een komen en gaan van vliegtuigen. Ze vliegen letterlijk rakelings over....

Omstreeks twee uur zijn we naar The Venetian gereden en hebben Valet Parking gedaan.

De koffers worden een half uurtje later bezorgd bij suite 231 op de 4e verdieping.

We hebben hier een supermooie kamer met aparte badkamer, seperate douche, bad, toilet ruimte, wastafel, make-up dressoir en een flatscreen tv. Sem was even naar het toilet geweest en zijn eerste reactie was... ik heb nog nooit zo luxe geplast!

De slaapkamer heeft twee Queen bedden met daarvoor twee bankjes en een flatscreen. De woonkamer ligt lager dan de slaapkamer en heeft een grote hoekbank, een tafel met stoelen, bureau en weer een flatscreen.

Dit hotel is geheel in Italiaanse stijl en prachtig om te zien. Het heeft 4049 suites en 36 restaurants. Je vindt hier het St Marks plein waar veel restaurants zijn en waarmee de channel shops verbonden zijn. The Venetian staat bekend om zijn waterstraten en de gondels.

Het kabbelende water langs de zijkanten van de gondels en het gezang van de gondeliers geven je het gevoel of je werkelijk vervoerd wordt door de waterstraten van Italië. Je kan zowel binnen als buiten een gondel rit nemen. Het plafond bij het St Marks plein is schitterend. Het geeft je het idee dat de blauwe wolken met je mee bewegen. Na zes uur wordt het plein langzaam donker gemaakt, wat een hele mooie zomeravond sfeer geeft.

The Venetian heeft een luxe uitstraling als ook de ruim 70 winkels in de Grand Canal Shoppes. Naast de vele winkels en restaurants is er ook nog Madame Tussauds en een theater, waar elke dag de Blue Man Group optreedt. Het is een prachtig complex en zeker èèn van de mooiste aan de strip. Je waant je compleet in Venetië.

We hebben een gondel rit geboekt, maar de wachttijd was gemiddeld anderhalf uur. We zijn daarom eerst naar het St Marks plein gegaan om te genieten van een Gelatto en het wandelend publiek.

Het plein doet heel gezellig aan. Naast de vele restaurants zijn er kraampjes en er is volop entertainment om het plein levendig te houden.

We hebben daarna wat rondgelopen bij de Canal Shops en zijn uiteindelijk naar het opstap punt van de gondels gegaan.

De gondel rit was heel leuk en je had het gezicht van Sem moeten zien,  toen we aan het varen waren en de gondelier opeens begon te zingen.

Na terugkomst van de gondel rit zijn we via het naast gelegen hotel Palazzo naar de strip gegaan en bij Outback Steakhouse gaan eten.  We hadden inmiddels wel honger gekregen. Bij Outback hadden we deels zicht op de Vulkaan show bij The Mirage. Na het eten zijn we hier naar toe gelopen. De uitbarsting van de vulkaan is zeer spectaculair met vuur en donder.

Daarna  richting Bellagio voor de fonteinen shows, die ook heel mooi zijn.

We zijn na al de shows verder gelopen over de Strip richting the Miracle shops bij Planet Hollywood hotel.

In de Miracle Shops Mall was een stand van het merk Gizmobies, welke bescherming stickers verkopen voor telefoons, nintendo's, ipod's, ipad's en meer... Sem kijkt hier naar de nieuwe collectie en we raken in gesprek met de verkoper. Wij vertellen hem dat we het product al enige jaren kennen en tevreden zijn. Ik laat hem zien dat ik eigenlijk na twee en half jaar een nieuwe sticker nodig heb voor mijn Iphone, want deze was nu aardig versleten en laat los. Hij verteld ons dat er levenslang garantie zit op de stickers en biedt aan om hier gratis een nieuwe uit te zoeken. Ik kies weer voor dezelfde uitvoering  en hij plaatst hem op mijn iPhone. Wat een service!

Na The Miracle Shop gaan we op weg naar het Paris Hotel. We komen een politieauto tegen en Sem mag samen met de agent op de foto.

Bij het Paris hotel aangekomen wilden we een Eifel toren lift toer doen. Het was er druk en moesten minimaal 50 minuten wachten. Het was inmiddels al laat en hebben besloten om dit een andere keer te doen.

Daarna nog wat rondgelopen in het Paris hotel en via de strip terug naar the Venetian.

Onderweg hebben we nog een tijdje staan kijken bij een groepje jongeren genaamd Junkdrummers, die een knap staaltje percussion (drummen met emmers, tonnen en andere materialen) op straat aan het doen waren. Zij waren echt goed en er stonden veel mensen te kijken.

Morgen gaan we naar Treasure Island.

Arjo Jolanda en de meiden

Wow dat ziet er gaaf uit. Maarre dacht toch echt dat jullie in amerika zaten. Hihi. Geniet nog ff lekker van de laatste dagen en tot snel weer

Xxx van ons