Zuidwest USA 2011

Dag 26 - Treasure Island Las Vegas / Naar huis...

Vandaag is onze laatste vakantiedag in het Zuidwesten van de USA. We hebben uitgeslapen tot half elf en zijn de inhoud van de koffers gaan verdelen voor de terugreis. Er is deze vakantie niet zo heel veel gekocht, want we zien na het wegen van de koffers dat deze allemaal ver onder het toegestane maximale gewicht van 23 kg zitten. Na het inpakken van onze bagage zijn we beneden in het hotel ontbijt gaan kopen en hebben dit bij het zwembad opgegeten. Er waren al veel mensen aan het zwemmen en de temperatuur was al aardig aan het stijgen. Het terras was al zodanig heet, dat wanneer je vanuit het ligbed naar het zwembad liep, je voeten verbrandde. We hebben maar anderhalf tot twee uur gezwommen en zijn toen naar de hotelkamer gegaan. De kamer is tot morgenochtend gereserveerd, maar we zullen hier niet meer overnachten. Het is wel lekker dat we nu onze spullen in de kamer kunnen laten staan en de mogelijkheid hebben om later nog te douchen, voordat we naar de luchthaven gaan. De schoonmaakster hebben we doorgegeven dat ze de bedden niet hoeft op te maken en ze geeft ons nog wat extra handdoeken. Tijdens de derde dag in Las Vegas, hebben we bij het Circus Circus hotel een lichtgewicht reis stoomstrijkijzer gekocht. We hebben deze vandaag getest, maar kregen het apparaat niet aan de praat. We zijn daarom eerst naar het Circus Circus hotel teruggegaan om het apparaat te gaan ruilen. Daar aangekomen kwamen we tot de conclusie met de verkoper dat het apparaat toch goed was, maar dat de bijgeleverde US adapter niet goed functioneerde. We krijgen een nieuwe adapter van de verkoper en weten nu dus zeker dat het apparaat goed werkt. We hebben daarna nog wat rondgelopen in het Circus Circus adventure dome en wat later verder gegaan naar de Best Buy. Ik wilde nog even gaan kijken naar de nieuwe Sonos Play 3, die namelijk twee weken geleden geïntroduceerd was. Via een email introductie van Sonos had ik dit vernomen, maar bij de Best Buy winkel hadden ze het apparaat niet staan. Even voor de zekerheid een verkoopster aangesproken en deze had het wel binnen zien komen in het magazijn. Ze heeft de Play 3 uit het magazijn gehaald en hebben het apparaat even bekeken. Deze ziet er absoluut gelikt uit, maar heb toch besloten om het niet te kopen. De verleiding is groot met de gunstige dollar koers, maar ik heb het niet direkt nodig en laat deze nog even op het wenslijstje staan ;-) We gaan terug naar het hotel, laten onze auto valet parkeren en pakken de laatste dingen in onze koffers. Omstreeks 5 uur zijn we klaar. Alle apparaten met batterijen zijn opgeladen voor de terugreis, de koffers op slot, we zijn klaar voor vertrek. We laten de auto voorrijden en vertrekken naar McCarran International Luchthaven, richting car rental return. Eénmaal aangekomen staat er een lange rij met auto's bij Dollar, maar gelukkig lopen er twee medewerkers tussen de rijen door om de huurauto's snel in te scannen voor inlevering.  De tweede Chevrolet Tahoe uit de staat Washington met kenteken 655-ZNQ had op 9 Juli een beginstand van 40.600 mijl. De eindstand op 2 augustus was 44.387 mijl. Het totaal aan gereden mijlen deze vakantie is 3787 of omgerekend 6094 kilometer. Van de eerste auto hebben we geen gegevens meer. We hebben niet veel met die auto gereden voordat we deze omgeruild hebben. Onze schatting is hoogstens 70 mijl. Na het inleveren van de auto gaan met de lift naar boven waar de verhuurbedrijven zitten en nemen de shuttle bus naar de vertrekhal - terminal 2. Het is rustig en zitten als enigste in de shuttle bus. Bij aankomst in terminal 2 hebben we bij een incheck-terminal onze tickets uitgeprint. We hadden op onze hotelkamer al ingechecked en de PDF prints op een memorystick geplaatst, maar bij het hotel vroegen ze $1,50 per pagina om te printen. Voor onze reis, inclusief de tickets van London Heathrow naar Amsterdam, was dit dus 24 dollar aan printkosten.  Een belachelijk dure service dus en daarom ook niet gedaan. Na het inleveren van de koffers (wat overigens heel vlot ging) en passeren van customs, zijn we gaan eten bij de Burger King. Terminal 2 is niet echt groot en er is weinig keuze aan restaurants. Omstreeks acht uur konden we gaan boorden en zijn op tijd vertrokken naar London Heathrow. Deze vlucht hebben we helaas geen business class, maar 32e rij in het midden. Langzaam loopt het vliegtuig vol en achter ons zitten de Nederlanders die we tijdens de heenreis ontmoet hebben. Zij hebben ook een rondreis gemaakt en zijn bij aankomst in Las Vegas de andere kant heen gereden richting Zion. Het is leuk om te horen wat zij allemaal gezien en gedaan hebben.  De vlucht naar London Heathrow is rustig verlopen. Nicole en de kinderen hebben nog wel wat geslapen. Ik nauwelijks, maar wel nog even mijn ogen dicht gedaan met een muziekje op. De aankomst op Heathrow luchthaven verliep soepel. We mochten bij security check de family lane nemen, wat toch wel een prettiger is. Ze zijn hier wat minder streng dan bij de normale security check. We mochten de Dinner boxen van Demi en Sem meenemen terwijl er drinken bijgesloten zat. Zij waren nog aan het slapen toen de stewardessen het eten in het vliegtuig uitserveerden. De security mensen keek wel even in de boxen, maar alles was ok. Het vliegtuig naar Amsterdam stond al klaar op Terminal 5. Binnen één uur na het passeren van security zaten we al in het vliegtuig. Tussendoor nog even snel kontakt gehad met het thuis front en 55 minuten later geland op Amsterdam.  In de afgelopen 26 dagen hebben we ontzettend veel gezien en gedaan. Het was een prachtige vakantie waaraan we nog lang terug zullen denken..... De komende tijd zullen we nog veel werk hebben aan het uitsorteren van de ruim 77,8 gigabyte video en 14,5 gigabyte aan foto materiaal. We hebben in totaal 3234 foto's genomen en daaruit willen we een fotoboek samen stellen.   We kijken weer uit naar een volgende reis in de USA.....