Zuidwest USA 2011

Dag 25 - Treasure Island Las Vegas

Deze morgen moesten we om 11 uur uitchecken bij The Venetian en helaas geen late check out. Nicole had bij de bakkerij in het hotel een ontbijt gehaald en daarna zij we naar de Las Vegas Premium Outlets gegaan.

Sem heeft hier een paar Nike schoenen gekocht en Nicole had wel interesse in een paar Uggs, maar helaas was haar maat er niet meer.

In de foodcourt bij de outlets zat een Subway, waar we een broodje hebben gegeten.

Daarna zijn we gaan inchecken bij Treasure Island, waar we een kamer voor vandaag en morgen hebben. Ook dit is een mooi hotel. Wel is de kamer hier kleiner dan in The Venetian, maar daar hadden we dan ook een suite.

Vandaag was mijn collega Keith Kelly uit de UK jarig en had hem een text berichtje gestuurd om hem te feliciteren vanuit Vegas. Bij verrassing ontvang ik een berichtje terug dat hij samen met zijn vrouw ook in Vegas was om zijn 40e verjaardag te vieren. Wat een toeval! Ze waren nog aan het winkelen in de Fashion Mall en we hebben met ze afgesproken in ons hotel om daar samen wat te drinken op zijn verjaardag. We wilden eerst in de bar gaan zitten, maar men mocht daar geen alcohol schenken in het bij zijn van kinderen.

We zijn toen maar naar het restaurant gegaan, wat 50 meter verderop lag. Hoe krom kan Vegas zijn! Ik had Keith zijn vrouw nog nooit ontmoet en hij Nicole en de kinderen niet. Het was leuk om elkaar hier te treffen.

Zij bleven een weekje hier en wij gaan morgen al weer naar huis. We nemen afscheid en zij daarna naar de Fashion Mall gelopen. Deze ligt tegenover ons hotel. Gisteren had ik bij de stand van Gizmobies in de Miracle Shops een nieuwe protectie sticker gekregen voor mijn IPhone. Deze had ik twee jaar geleden online bij hun gekocht en deze firma blijkt hun kantoor te hebben in Las Vegas. De sticker van Sem was ook niet meer goed meer en zijn iPod hadden we bij ons. Wij lopen in de Fashion Mall en zien dezelfde man van gisteren bij de Miracle Shops. Hij herkent ons en we maken een praatje met hem over de Ipod van Sem. Ook hij mocht een nieuwe sticker uitzoeken en gratis erop geplaatst. Een super service van Gizmobies.

Daarna hebben we nog wat rond gelopen in de mall en zijn bij de Apple binnen geweest. Ik heb uiteindelijk toch wat gekocht, namelijk de nieuwe Apple TV. Ik wilde graag afrekenen, maar zag geen kassa. Een medewerker ziet me zoeken en komt naar me toe. Hij had een Iphone bij hem wat tevens ook een betaalterminal was. Ik heb mijn klant gegevens met hem doorgenomen, de visa kaart door de Iphone terminal gehaald en klaar... De aankoopbon is naar mijn adres gemaild. Heel apart! Daarna zijn we terug gelopen naar het hotel en gegeten bij een restaurant aldaar.

Hierna zijn we met een limousine over de strip gaan rijden. Wat een leuke beleving.

Sem wilde dit heel graag en Nicole en ik hebben ook nog nooit in een limousine gezeten. Bij het hotel staan er regelmatig een aantal en we konden gelijk instappen. Onze limo was een acht persoons uitvoering.

Er zat een normale achterbank in en aan de lange zijkanten van de auto zat een hoekbank en daar tegenover een bar. De hemel en de zijwanden zijn verlicht met LED's die continue van kleur veranderen. In het plafond was een display waarmee je de radio, verlichting en airco kon bedienen.

Het was superleuk om met zo'n gevaarte door Vegas te rijden. We hebben onszelf bij het Hotel Paris laten afzetten om daar met de lift naar het hoogste punt van de Eifeltoren te gaan. De wachttijd was nu maar 20 minuten, dus veel beter dan gisteren.

Eenmaal boven heb je een prachtig uitzicht over Las Vegas. We hebben een aantal foto's genomen van het uitzicht en naar de waterfontein show van het Bellagio Hotel staan kijken.

Van bovenaf is dit spectaculair om te zien.

Daarna over de strip terug gelopen naar Treasure Island. Onderweg zien we een stand waar je op een motor kan zitten voor een groot groen doek. Sem en Demi mochten hier op gaan zitten en de mensen van de stand laten de motor dan bewegen en lieten hun in bepaalde posities gaan zitten terwijl er op de achtergrond (het groene doek mbv chromakey) een film afspeelt, waardoor het lijkt dat zij in deze film zaten. Een zeer grappg gezicht. Natuurlijk gaat het hier om het verkopen van de film of foto's. Sem en Demi vonden het heel leuk en we hebben de DVD gekocht.

Onderweg zien we een motoragent staan en Demi mag op de foto van hem.

Na dit te hebben gedaan zij we nog even aangeland bij de McDonalds, die hier 24 uur per dag open is. Daarna moe van het lopen aangekomen bij het hotel.

Morgen is onze laatste dag in de US en vliegen we omstreeks 20:45 uur naar London.