Zuidwest USA 2011

Dag 14 - SeaWorld San Diego

Happy Birthday Nicole!

Sem en Demi zijn laat wakker. Ze kunnen niet wachten met het feliciteren en het geven van de gemaakte tekeningen en kadootjes. We gaan daarna snel douchen, want we hebben een druk programma vandaag. Bij het hotel zat een ontbijt geboekt, wat zeer uitgebreid was.

We hebben lekker ontbeten en zijn daarna naar Seaworld gereden, wat minstens 20 minuten rijden is. Het was niet druk op de weg en we waren er zo.Bij de kassa hebben we de kortingscoupons van de McDonalds gegeven. Voordat we deze morgen vertrokken, had ik de postcode van het hotel aan de bovenzijde van de coupons opgeschreven. De mevrouw achter de kassanam deze gewoon over. We hadden nu, dankzij Demi, 80 dollar entree geld bespaard. Toch meegenomen en weer meer budget om te shoppen, haha!

Seaworld is een prachtig park waarbij veel shows draaien om dieren uit de zee, maar niet alleen maar.

De grote ster hier is Orca Shamu die een geweldige 'Believe' show geeft met andere Orca's in het Orca Theater. Dit is een enorm theater waar ruiim tweehonderd mensen in kunnen.

De zeeleeuwenshow Sea Lions Live vonden we erg leuk, maar ook de Pets Rule show. Het meest gelachen hebben we met de Show Cirque de La Mer. Niet zo zeer om de kundige acrobaten, want zij waren geweldig, maar meer om de twee entertainers die het publiek bezig hielden, voordat de show begint. Zij waren helemaal te gek en bleven tijdens de acrobaten show meedoen. Super leuk! Sem en Demi lagen helemaal in een deuk. Het weer was bewolkt in de ochtend, maar al snel kwam de zon er goed door.Omdat het in de ochtend bewolkt was en volgens weather forecast vandaag maar 21 graden zou worden, hadden we geen zonnebrandcréme meegenomen. Na twee shows in de volle zon, voelden we de zon goed branden. Tijdens een korte plaspauze ontmoeten we een Nederlands gezin, waarmee we in gesprek raken. Zij hadden zonnebrandcréme bij, die we mochten gebruiken. Het kwaad was echter al geschied, zoals ze dat zeggen. We waren al aardig rood geworden van de zon...

De shows in Seaworld zijn geweldig en Amerikanen weten echt wat entertainment is. Je wordt continue bezig gehouden, wanneer je zit te wachten tot de show begint. Ook lopen er tijdens de show mensen rond met eten, drinken en accessoires, om de dollars te laten rollen... We hebben echt genoten van het park en hebben een mooie dag gehad.Demi vond de dolfijnen pool geweldig.

Hier kon je dicht bij de dolfijnen komen en ze zelfs aanraken, wanneer ze langs kwamen zwemmen.

Sem vondt de haaien en ijsberen erg interessant.

Naast interactie met de dolfijnen, kon je ook zeesterren aanraken en oppakken. Je mocht ze niet te lang uit het water halen, omdat ze anders geen zuurstof krijgen.

Het park was tot 22:00 uur open en we hebben twee avondshows gezien. In het donker en al die licht effekten, maken zo'n show zeer speciaal. Tijdens de laatste avondshow van Shamu Rocks, ging het Amerkaanse publiek helemaal uit zijn dak. Demi en Sem waren vol verbazing.

Deze show wordt afgesloten met een knallend mooi vuurwerk 'Blue Horizons'. Het is vandaag laat geworden en omstreeks kwart voor 11 arriveerden we bij het hotel. Dit was een mooie en speciale dag!

Gereden: 46 mijl / 74 kilometer

Morgen gaan we richting 'dessert', namelijk Joshua National Tree Park.

demi

Het was echt heel leuk ik heb een dolfijn aangeraakt was echt heel leuk