Zuidwest USA 2011

Dag 21 - Bryce Canyon NP

Vanmorgen hebben we voor de verandering het eens rustig aan gedaan en heerlijk uitgeslapen. De Days Inn is een vrij nieuw hotel en de kamer was ruim en luxe. We zijn omstreeks negen uur gaan ontbijten en ook hier was weer een wafelijzer. Na het uitchecken zijn we naar de naast gelegen Shell pomp gereden om de autobanden op te pompen. Deze hebben na de vele mijlen die we gereden hebben en de hitte hier, wat extra lucht nodig. Even wennen aan de maten hier want ze werken niet met Bar druk, maar met PSI druk. Na het oppompen van de banden zijn we omstreeks kwart voor tien richting Bryce NP gaan rijden.

We hadden gisteravond al besloten dat we niet de Cottonwood Road gingen doen. Deze schijnt prachtig te zijn, maar 75 mijl over onverhard wegdek zagen we eigenlijk niet zitten. En daarna nog zo'n 78 mijl naar Bryce. Dit kost te veel tijd en inspanning. Ook moeten we toegeven dat je na zo'n 21 dagen ook wel een beetje verzadigd raakt van de vele rotsen en uitzichten. De kinderen hebben al genoeg rotsen gezien, dus we beperken ons vandaag tot alleen Bryce Canyon NP.De rit naar dit park is toch wel 152 mijl. We raken steeds meer gewend aan de mooie omgeving want tot aan Red Canyon zijn we niet meer gestopt om foto's te nemen. Die Amerikanen zijn verwend hoor met dit soort natuur wonderen. Voordat je Bryce Canyon inrijdt passeer je eerst Red Canyon wat een 18 mijl voor Bryce Canyon ligt. Red Canyon is heel mooi om te zien.

Er zijn hier wegwerkzaamheden en we moeten even wachten omdat er maar één rijstrook is. Het duurt even voordat we door mogen rijden en westoppen bij het eerste uitzichtpunt.

Er stopt een camper en daaruit komen een man en vrouw met twee dochters uitgestapt. De vrouw spreekt ons aan om een foto te nemen van Nicole, Demi en mij (Sem zat nog in de auto, had geen zin om er uit te komen). Het zijn ook Nederlanders en we raken in gesprek. We hebben ruim een half uurtje met ze staan kletsen over hun belevingen en die van ons. Wij waren ook benieuwd of het reizen met een camper beviel. Ze waren er erg enthousiast over, al deden ze er niet in douchen, want dat was een beetje te krap.

Het zijn ook Brabanders en informeren waar wij vandaan kwamen, want ze hoorden namelijk een vergelijkend accent. Zij woonden dicht uit de buurt, namelijk Breda. We wensen elkaar nog een fijne vakantie en eindigen het gesprek met een houdoe! We rijden een tijdje achter hun camper aan en stoppen dan net voor de afslag naar Bryce, bij Subway voor een broodje.

Na de lunch rijden we verder en na tien minuten zien we in de verte het geboekte hotel in Bryce City. We checken in bij het Best Western Grand Hotel en konden gelukkig al op de kamer. Dit hotel is vrij nieuw en onze kamer is op de vierde verdieping. Gelukkig stonden er voldoende bagage trolley's.

En ook deze kamer is weer zeer ruim en luxe ingericht.

We gaan snel verder naar Bryce Canyon. De ingang was maar vijf minuten rijden vanaf het hotel.

Bryce Canyon is een heel mooi nationaal park met veel vreemdsoortige natuurlijk gevormde amphi-theaters. De wanden bestaan uit verschillende lage zand, kalk en leisteen. Onderweg naar de ingang zien we een klein hert in de wei lopen. We stoppen en maken een foto. Deze trekt zich niets aan van de belangstelling en graast op z'n gemak door.

We rijden helemaal door naar het eindpunt Rainbow Point. We hebben dit gedaan omdat dan alle uitzichtpunten aan de rechterzijde liggen.

Op de weg terug stoppen we bij diverse uitzichtpunten zoals Yovimpa Point:

Black Birch Canyon:

Ponderose Point:

Bij Ponderosa Point zien we twee grote zwarte raven. Zij trekken veel aandacht van de bezoekers, maar zelf trekken ze zich niets aan van de mensen om zich heen. Deze beesten zijn ontzettend groot en hebben iets mysterieus...

Aqua Canyon Point:

Natural Bridge:

Bij meerdere uitzichtpunten zien we squarels die lekker brutaal de bezoekers opzoeken voor eten. Iedereen wil die grappige beestjes fotograferen. Soms trekken ze meer aandacht dan de canyon zelf, wanneer deze grappige beestjes opduiken bij een viewpoint

Farview Point:

Ook hier zitten weer die grappige rakkers....

Daarna zijn we doorgereden naar Bryce Point:

Bij Bryce point worden we aangesproken door een Amerikaanse, die aanbied om een familie foto te maken. Uiteraard vraagt ze waar wij vandaan komen. Als ze hoort dat we Nederlanders zijn, verteld zij dat ze ook in Amsterdam is geweest. Haar man werkt namelijk voor Philips Medical in de US. Haar man en dochter waren in de auto aan het wachten, want die hadden het helemaal gehad met al die rotsen. Erg jammer dachten wij, want Bryce Point was eigenlijk het mooiste uitkijkpunt wat wij gezien hebben in Bryce Canyon. We nemen afscheid van haar en lopen verder naar het einde van Bryce Point om te genieten van het geweldige uitzicht.

Bij zo'n mooi uitzicht hoort natuurlijk een romantische foto (genomen door Sem).

Na diverse foto's te hebben genomen van het uitzicht rijden we terug naar Bryce City.Op de weg naar de ingang zien we een groep herten grazen en stoppen langs de kant van de weg voor foto's.

Nadat we het park verlaten hebben, kijken we nog wat rond in de winkeltjes bij old town Bryce en maken buiten nog wat grappige foto's.

Daarna zijn we gaan eten by Ruby's Inn aan de overzijde van het hotel. Er zijn hier niet veel restaurants, maar Ruby's Inn was een goede keuze.

We hebben hier lekker gegeten en daarna de dag afgesloten.

Gereden: 194,7 mijl / 312 kilometer

Morgen gaan we naar Zion National Park

Patricia, Jean-Paul, Bibi, Mika en Fee

Toch weer veel moois gezien ook al zijn jullie er niet steeds voor uitgestapt om foto's te maken. Het is begrijpelijk dat je went aan al dat moois. Ook logisch dat de kinderen verzadigd raken. Maar vergeet toch vooral niet deze paar laatste dagen het fantastiche landschap en de mooie bezienswaardigheden in je op te nemen.
Wij hadden vandaag een mooie dag verwacht en rijden zometeen naar zee. Helaas regent het inmiddels; maar we gaan toch!
Groetjes en tot snel.